• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Nagy Noémi

Nagy Noémi

június 9, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Nagy Noémi két újabb pályázata a Keletiből:

A költészet szépsége (Nagy Noémi, BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum)

„Az óra célja az volt, hogy a tanulók el tudjanak gondolkodni azon, hogy számukra mit jelent a kötészet, és megismerjék, hogy mások számára mit jelent a költészet, ezáltal nyitottá váljanak a lírai művek megismerésére, valamint azok későbbi elemzésére is. A nyitó tanóra után a diákok a 11.-es irodalom könyvben szereplő összes költő művei közül választhatták ki a számukra tetsző vers(ek)et, és arról készítettek saját szavalatvideót. A duplaóra célja az volt, hogy ehhez a feladathoz kedvet kapjanak. A foglalkozás egy Mentimeter szófelhővel indult. … Összességében nagyon sikeresnek értékelem ezt a foglalkozást, az osztállyal korábban is őszinte, nyílt, pozitív kapcsolatom volt, de ez az óra ennek ellenére is nagyon sok gátat feloldott. Olyan gondolatokat osztottak meg velem, s ezáltal egymással is, amelyekre korábban nem volt példa. Azt gondolom, ennek a tanórának külön előnyére vált az online közeg.”

Tanulási eredmény: „A tanulók elfogadják és tiszteletben tartják mások véleményét.”

Tanulói önértékelés: „Tetszett a monotonitás elhagyása, hogy kipróbálhattuk magunkat valami újban, ami nem mellesleg közel áll a szívemhez.”

 

Izmusok nyomában (Nagy Noémi, BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum)

„Az elméleti bevezető a tankönyv alapján zajlott le, majd megnyitottunk egy interaktív szófelhőt, amelyben minden kiforduló szó mögött további képeket, videókat, szövegeket találtak a stílussal kapcsolatosan. Többek között megismerhették Picasso munkásságát is. A kubizmushoz kapcsolódó saját élményű feladat a Legyél te is Picasso! volt, melynek során a tanulók egymás után négyszer dobtak valós vagy „mentális” dobókockával, és az eredmények alapján rajzolták meg a saját készítésű portréjukat. … Az elkészült művekből digitális kiállítás készült. Többen ezt követően is avantgarde lázban égtek, és sorra küldték nekem a további interneten velük szembe jövő, ide kapcsolható tartalmakat. „S hol van Dali bajsza???””

Tanulási eredmény: „A képzőművészeti alkotások, festmények alapján az irodalmi műveken is fel tudják ismerni a jellemző jegyeket.”

Tanulói önértékelés: „Nem nagyon szeretem az irodalmat, de ezek az izmusok most tetszettek, mert én is elég lázadó vagyok. Ezek a művek most semmiben nem hasonlítanak az eddig tanultakhoz. Furcsa, hogy az is vers, ami összefüggéstelen szavakból áll.”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019