Pályázatok a Vásárhelyiből és a Pestszentlőrinciből:
Extrém sportágak – német (Gréczi Zsófia, BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum)
„A feladatok kiválasztásában arra törekedtem, hogy minél szélesebb körű feladatokat kapjanak, ezáltal több területen is megmozgassam őket (hallás utáni értés, szövegértés, szövegalkotás), igyekeztem érdekes szövegeket, videót találni, ami felkeltheti a diákok érdeklődését, és így szívesebben végzik a feladatokat, nemcsak túl akarnak lenni rajta. A visszajelzések azt mutatják, hogy csoportban jól tudtak együttműködni, és senkinek sem lett rosszabb az eredménye, mintha egyedül végezte volna a feladatot. Sőt, a két csoport közül az egyik csoport munkája figyelemreméltóan eredményesebb volt, mintha önállóan készítették volna el.”
Tanulási eredmény: „magas szintű felelősségvállalás a többiekkel”
Tanulói önértékelés: „Jó ötletnek találom, hogy a Tanárnő csinált velünk egy ilyen csoportmunkát, sokat lehetett belőle tanulni, és nem csak németet. Alkalmazkodtunk és segítettük egymást.”
A reneszánsz képzőművészet (Orbán Judit, BGSZC Pestszentlőrinci Technikum)
„A reneszánsz léleknek az élet könnyű, megélhető szépségeire, örömeire való rácsodálkozása, a dolce vita megélése a szigorú középkori gondolatvilág, a memento mori után, különös aktualitást ébresztett bennem a jelenkori pandémiás helyzetben. Ezért a jelenléti oktatás első májusi hetében egy dupla magyarórán kivittem a gyerekeket (akik fél éve nem látták egymást) a közeli tavaszi virágos, napsütötte parkba, hogy a természet adja a díszletét a reneszánsz órának. A feladatokkal igyekeztem őket kihívás elé állítani és együttműködésre serkenteni, hogy felelevenítsék a fél éves bezártság után a közösség élményét, illetve újraismerkedjenek, hiszen 9. osztályról van szó, akik már alig emlékeztek egymásra. Melléktermékként pedig reméltem, hogy valami megmarad a reneszánsz képzőművészetből is. A fűben körbeülve röviden felvázoltam a történelmi, világnézeti hátteret, az életérzést, kor képzőművészetének jelentőségét, majd kezdődött a játék: …”
Tanulási eredmény: „Életkoruknak megfelelő autonómiát biztosítottam. A feladatvégzés során mutatott felelősségvállalásuk viszont meghaladta az életkorukat.”
Tanulói önértékelés: „Bevállalós volt a festmény leutánzása, de megcsináltuk” „Nem járt érte osztályzat, de mindenki csinálta, mert érdekes volt.” „Jövő órán is menjünk ki a parkba!”
Vélemény, hozzászólás?