• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Gréczi Zsófia és Orbán Judit

Gréczi Zsófia és Orbán Judit

június 9, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Pályázatok a Vásárhelyiből és a Pestszentlőrinciből:

Extrém sportágak – német (Gréczi Zsófia, BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum)

„A feladatok kiválasztásában arra törekedtem, hogy minél szélesebb körű feladatokat kapjanak, ezáltal több területen is megmozgassam őket (hallás utáni értés, szövegértés, szövegalkotás), igyekeztem érdekes szövegeket, videót találni, ami felkeltheti a diákok érdeklődését, és így szívesebben végzik a feladatokat, nemcsak túl akarnak lenni rajta.  A visszajelzések azt mutatják, hogy csoportban jól tudtak együttműködni, és senkinek sem lett rosszabb az eredménye, mintha egyedül végezte volna a feladatot. Sőt, a két csoport közül az egyik csoport munkája figyelemreméltóan eredményesebb volt, mintha önállóan készítették volna el.”

Tanulási eredmény: „magas szintű felelősségvállalás a többiekkel”

Tanulói önértékelés: „Jó ötletnek találom, hogy a Tanárnő csinált velünk egy ilyen csoportmunkát, sokat lehetett belőle tanulni, és nem csak németet. Alkalmazkodtunk és segítettük egymást.”

A reneszánsz képzőművészet (Orbán Judit, BGSZC Pestszentlőrinci Technikum)

„A reneszánsz léleknek az élet könnyű, megélhető szépségeire, örömeire való rácsodálkozása, a dolce vita megélése a szigorú középkori gondolatvilág, a memento mori után, különös aktualitást ébresztett bennem a jelenkori pandémiás helyzetben. Ezért a jelenléti oktatás első májusi hetében egy dupla magyarórán kivittem a gyerekeket (akik fél éve nem látták egymást) a közeli tavaszi virágos, napsütötte parkba, hogy a természet adja a díszletét a reneszánsz órának. A feladatokkal igyekeztem őket kihívás elé állítani és együttműködésre serkenteni, hogy felelevenítsék a fél éves bezártság után a közösség élményét, illetve újraismerkedjenek, hiszen 9. osztályról van szó, akik már alig emlékeztek egymásra. Melléktermékként pedig reméltem, hogy valami megmarad a reneszánsz képzőművészetből is. A fűben körbeülve röviden felvázoltam a történelmi, világnézeti hátteret, az életérzést, kor képzőművészetének jelentőségét, majd kezdődött a játék: …”

Tanulási eredmény: „Életkoruknak megfelelő autonómiát biztosítottam. A feladatvégzés során mutatott felelősségvállalásuk viszont meghaladta az életkorukat.”

Tanulói önértékelés: „Bevállalós volt a festmény leutánzása, de megcsináltuk” „Nem járt érte osztályzat, de mindenki csinálta, mert érdekes volt.” „Jövő órán is menjünk ki a parkba!”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019