• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Cseh Zsuzsanna, Forgács Balázs és Bakos András

Cseh Zsuzsanna, Forgács Balázs és Bakos András

június 9, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Két pályázat, három tanár a Hunfalvyból:

Ki a főnök? (Cseh Zsuzsanna és Forgács Balázs, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)

„Az alapkérdés az volt, hogy melyik államnak van vezető szerepe Európában. A kérdés megválaszolására használható német nyelvű forrást kellett találnunk, amivel a diákok és mi is tudunk dolgozni. Ezeket a forrásokat a Német Statisztikai Hivatal online oldalán találtuk meg, ahol a különböző országokról, részletes információk vannak az alábbi területekről pl. gazdaság, pénzügy, népesség, egészség, oktatás/képzés, munkaerőpiac, életfeltételek, termelés/mezőgazdaság, külkereskedelem, közlekedés, környezet, energiafelhasználás és technológia.”

Tanulási eredmény: „A tényszerű információkat össze tudja foglalni, beszámolót tud róla írni és ki tudja fejezni a témával kapcsolatos véleményét, a különálló elemek összekapcsolásával.”

Tanulói önértékelés: „számomra jó volt, hogy le kellett győzni a többi országot, ami a végén nem sikerült, meg az is tetszett, hogy a tanárokkal is lehetett vitázni, meg a többiekkel is.”

Sajtó-Cél (Bakos András és Forgács Balázs, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)

„Sajnos, manapság egyre kevesebben olvasnak írott sajtót. Szerencsére az újságosok még mindig gazdag kínálattal várják a vásárlókat. Most egy játékos feladat keretében megismertetjük a tanulókat a hazai sajtótermékekkel. … A csoportok nagyságától függően a feladat 2-4 tanórát vehet igénybe, a prezentációkkal és az értékelésekkel együtt. Célszerű a projekt végén megbeszélnünk, hogy a tanulók mit tanultak a feladatból, illetve mennyire tetszett nekik az „egymás pontozása” rendszer.”

Tanulási eredmény: „Marketing szempontból kritikusan szemléli a kapott sajtótermékek előlapjait.”

Tanulói önértékelés: „Szerintem jó volt, bár olyan témát kaptunk, ami nekem annyira nem tetszett. Szívesebben választottam volna másikat, de a helyzethez mérten szerintem jól megcsináltuk a feladatot. Sokaknak problémát okoz, amikor random csoportokat (vagy párokat) alakítanak ki, de nálunk ezzel nem volt probléma. Mindenki megfelelően végezte a dolgát, arányosan el tudtuk osztani a feladatokat, amiket mindenki meg is csinált rendesen. Tehát összességében mi sikeresen együtt tudtunk dolgozni.”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019