• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a másodlagos oldalsávhoz
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Iskolafókusz / Béládi Magdolna és Németh Violetta

Béládi Magdolna és Németh Violetta

június 9, 2021 By Salamon Anikó Szólj hozzá!

Hunfalvys tanáraink két pályázatának bemutatásával folytatom a sort:

Művészetek és környezetvédelem (Németh Violetta, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)

„2021 tavasza, csaknem fél éve on-line tanulunk, otthonról, egymástól elszeparálva. Osztályommal gyakran dolgozunk csoportmunkában, mozaik-, projekt- vagy kooperatív módszerrel. Ezeket BGSZC-s továbbképzések, disszeminációk vagy Erasmus-mobilitások alkalmával sajátítottam el. Érkezik egy jó lehetőség, igazgatónk ajánlja a Canva alkalmazás Education verzióját, amelyre tanárok regisztrálhatnak. Másfelől felkérést kapunk, hogy a Francia Intézet részt venne egy on-line óránkon a Label France Éducation-díj újabb 3 éves megújítása kapcsán. Örülök ezeknek a lehetőségeknek, mert végre megmutathatják diákjaim, hogy mennyire jól tudnak váltott, vegyes csoportokban együttműködni, hogy milyen nagyszerű dolgokat alkotnak közösen, és hogy már mennyi készséget, ismeretet és attitűdöt elsajátítottak.”

Tanulási eredmény: „nyitott az új megoldásokra, nyitott a változtatásokra, belátja, ha bizonyos szerepkör nem neki való, hajlandó szerepet cserélni a társaival, és az új szerepben törekszik megfelelően helytállni”

Tanulói önértékelés: „Elsőre nem sikerült a legjobban egy csapatként dolgoznunk, de aztán újraosztottuk a szerepeket. És szerintem másodjára sikerült összehoznunk egy jobb és megfelelőbb munkát. Így az új prezentálás során én adtam elő, amit készítettünk. Szerintem minden tőlem telhetőt beleadtam a munkába, magamból és a vállalt szerepemből is a maximumot hoztam ki.”

Franciaország gasztrotérképe (Béládi Magdolna és Németh Violetta, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)

„A célnyelvi civilizáció tanítása mindig is élményszerű volt, a videófilmek elröpítették a diákokat Franciaország csodálatos tájaira, de ez most nem elég. Hogy még életszerűbbé tegyem, a gasztronómia témakörét projektformában tanítom. Nem túl nagy az erre a téma fordítható óraszám, de ha intenzíven dolgozunk, elég lesz. Összesen egy hét órás blokkot terveztünk meg (1 óra szókincsfejlesztés, 1 óra az anyagnévelőkre, mértékegységekre, a DE prepozícióra, 1 a felszólító módra, 1 a receptek feldolgozására + 2 infóóra), valamint a versennyel, kóstolással egybekötött prezentációk. Szerencsés módon a 10.F osztályban 26 tanuló van, Franciaországban 13 régió. Kihasználva a Google Meet szekciószoba –funkcióját, véletlenszerűen párba rendezem a diákokat, akik sorsolással kapnak régiót. Ezt kell bemutatniuk nem csak földrajzi szempontból, hanem ünnepeiket, hagyományaikat, étel-ital specialitásukat is figyelembe véve.”

Tanulási eredmény: „vélemények konfrontálása, mások véleményének meghallgatása, elfogadása, tolerancia”

Tanulói önértékelés: „szeretek alkotni és megmutathattam kreativitásomat”

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Elsődleges oldalsáv

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Másodlagos oldalsáv

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019