Hunfalvys tanáraink két pályázatának bemutatásával folytatom a sort:
Művészetek és környezetvédelem (Németh Violetta, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„2021 tavasza, csaknem fél éve on-line tanulunk, otthonról, egymástól elszeparálva. Osztályommal gyakran dolgozunk csoportmunkában, mozaik-, projekt- vagy kooperatív módszerrel. Ezeket BGSZC-s továbbképzések, disszeminációk vagy Erasmus-mobilitások alkalmával sajátítottam el. Érkezik egy jó lehetőség, igazgatónk ajánlja a Canva alkalmazás Education verzióját, amelyre tanárok regisztrálhatnak. Másfelől felkérést kapunk, hogy a Francia Intézet részt venne egy on-line óránkon a Label France Éducation-díj újabb 3 éves megújítása kapcsán. Örülök ezeknek a lehetőségeknek, mert végre megmutathatják diákjaim, hogy mennyire jól tudnak váltott, vegyes csoportokban együttműködni, hogy milyen nagyszerű dolgokat alkotnak közösen, és hogy már mennyi készséget, ismeretet és attitűdöt elsajátítottak.”
Tanulási eredmény: „nyitott az új megoldásokra, nyitott a változtatásokra, belátja, ha bizonyos szerepkör nem neki való, hajlandó szerepet cserélni a társaival, és az új szerepben törekszik megfelelően helytállni”
Tanulói önértékelés: „Elsőre nem sikerült a legjobban egy csapatként dolgoznunk, de aztán újraosztottuk a szerepeket. És szerintem másodjára sikerült összehoznunk egy jobb és megfelelőbb munkát. Így az új prezentálás során én adtam elő, amit készítettünk. Szerintem minden tőlem telhetőt beleadtam a munkába, magamból és a vállalt szerepemből is a maximumot hoztam ki.”
Franciaország gasztrotérképe (Béládi Magdolna és Németh Violetta, BGSZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum)
„A célnyelvi civilizáció tanítása mindig is élményszerű volt, a videófilmek elröpítették a diákokat Franciaország csodálatos tájaira, de ez most nem elég. Hogy még életszerűbbé tegyem, a gasztronómia témakörét projektformában tanítom. Nem túl nagy az erre a téma fordítható óraszám, de ha intenzíven dolgozunk, elég lesz. Összesen egy hét órás blokkot terveztünk meg (1 óra szókincsfejlesztés, 1 óra az anyagnévelőkre, mértékegységekre, a DE prepozícióra, 1 a felszólító módra, 1 a receptek feldolgozására + 2 infóóra), valamint a versennyel, kóstolással egybekötött prezentációk. Szerencsés módon a 10.F osztályban 26 tanuló van, Franciaországban 13 régió. Kihasználva a Google Meet szekciószoba –funkcióját, véletlenszerűen párba rendezem a diákokat, akik sorsolással kapnak régiót. Ezt kell bemutatniuk nem csak földrajzi szempontból, hanem ünnepeiket, hagyományaikat, étel-ital specialitásukat is figyelembe véve.”
Tanulási eredmény: „vélemények konfrontálása, mások véleményének meghallgatása, elfogadása, tolerancia”
Tanulói önértékelés: „szeretek alkotni és megmutathattam kreativitásomat”
Vélemény, hozzászólás?