Két újabb pályázat: Kirschner Zita a Budaiban kreatív számonkérési módszereket alkalmaz, Ádámné Szőnyi Zsuzsanna a Pestszentlőrinciben projektkeretben csoportmunkát vezet.
Eredményes számonkérés a digitális oktatásban (Kirschner Zita, BGSZC Budai Technikum)
„A rendhagyó oktatási körülmények rendhagyó oktatási módszereket kívánnak tőlünk, oktatóktól, pedagógusoktól. Módszertani pályázatomban különböző technikumi osztályokban már elvégzett, sikeres, gyakorlatorientált, kreatív és egyénre szabott számonkérések szerepelnek. … Bútor áruismeret tantárgyból egyéni feladatként be kellett rendezni mindenkinek egy 5×5 nm nagyságú nappalit bútorokkal és szükséges kiegészítőkkel egy virtuális limitösszeg felhasználásával. A produktumot egy WORD dokumentumban kellett elküldeni a kiválasztott bútorok, kiegészítők képével, pontos méretével és árával (katalógusból kimásolva). Az értékelés a tartalom és forma, gazdaságosság, esztétikum, praktikusság és összhang figyelembevételével történt. A diákok ügyesen, kreatívan rendezték be a szobákat, és a többség a megadott limitösszegből 30-40%-ot meg is takarított, tehát a virtuális pénzzel is gazdálkodtak, nem pazaroltak.”
Tanulási eredmény: „A tanuló feleleveníti és rendszerezi korábbi tapasztalatait, meg tudja fogalmazni egy vállalat küldetését, információk felhasználásával elemezni tudja a vállalat külső és belső környezetét, adottságait és lehetőségeit a STEEP és SWOT analízis módszerének gyakorlati felhasználásával.”
Tanulói önértékelés: „A tanulásnál a saját bevallásuk szerint legtöbbször használt módszer a digitális órákon való odafigyelés és a tanár által küldött anyag átolvasása és a segítség kérése az osztálytárstól, a második leggyakoribb módszer a jegyzetelés és házi feladat készítése, ritkábban olvassák a tankönyvet és készítenek ez alapján vázlatot, vagy olvasnak utána az interneten, és alig fordul elő a korrepetálás kérése a tanártól, és az osztálytárs korrepetálása.”
A Himnusz és Szózat összehasonlító elemzése a 10. B osztályban (Ádámné Szőnyi Zsuzsanna, BGSZC Pestszentlőrinci Technikum)
„Korábban is alkalmaztam már az osztályban csoportmunkát, de az nem volt annyira sikeres, mint ez. Nem beszélték meg egymással a teendőket, mindenki a másikra várt. Az egymással való kommunikációt sokat kellett még gyakorolniuk, ezt úgy érzem az is segítette, hogy ez alkalommal a Messenger csoportokban én is ott voltam, tudtam azonnali segítséget nyújtani nekik, javaslatokat tettem a hatékonyabb munka érdekében. „
Tanulási eredmény: Egyéni felelősség a saját és a csoport munkája iránt.
Tanulói önértékelés: „Véleményem az Irodalom projectről: Igazából sosem voltam csoportos project párti, mert nehezen megy az együtt dolgozás. A feladatok jók voltak, nem voltak nehezek, sőt mindegyiket minimum egyszer átvettük órán☺. A csoporttagokkal is jól kijöttem, és könnyen kiosztottuk egymás között a feladatokat. Sok tematikájú feladat miatt mindenki ki tudta választani, hogy mi számára a legmegfelelőbb, miben a legjobb. Én például nagyon szeretek pptéket készíteni, és most sikerült hármat is csinálnom. Emellett pozitívum még, hogy tényleg kaptunk elegendő időt arra, hogy befejezzük és leadjuk az elkészített munkákat. Tapasztalatként annyi, hogy bármennyire is lehet jó vagy rossz a feladat, ha a csoporttagok nem tudnak együttműködni és nem adják meg egymás felé a tiszteletet.”
Vélemény, hozzászólás?