• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Kirschner Zita és Ádámné Szőnyi Zsuzsanna

Kirschner Zita és Ádámné Szőnyi Zsuzsanna

június 7, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Két újabb pályázat: Kirschner Zita a Budaiban kreatív számonkérési módszereket alkalmaz, Ádámné Szőnyi Zsuzsanna a Pestszentlőrinciben projektkeretben csoportmunkát vezet.

Eredményes számonkérés a digitális oktatásban (Kirschner Zita, BGSZC Budai Technikum)

„A rendhagyó oktatási körülmények rendhagyó oktatási módszereket kívánnak tőlünk, oktatóktól, pedagógusoktól. Módszertani pályázatomban különböző technikumi osztályokban már elvégzett, sikeres, gyakorlatorientált, kreatív és egyénre szabott számonkérések szerepelnek. … Bútor áruismeret tantárgyból egyéni feladatként be kellett rendezni mindenkinek egy 5×5 nm nagyságú nappalit bútorokkal és szükséges kiegészítőkkel egy virtuális limitösszeg felhasználásával. A produktumot egy WORD dokumentumban kellett elküldeni a kiválasztott bútorok, kiegészítők képével, pontos méretével és árával (katalógusból kimásolva). Az értékelés a tartalom és forma, gazdaságosság, esztétikum, praktikusság és összhang figyelembevételével történt. A diákok ügyesen, kreatívan rendezték be a szobákat, és a többség a megadott limitösszegből 30-40%-ot meg is takarított, tehát a virtuális pénzzel is gazdálkodtak, nem pazaroltak.”

Tanulási eredmény: „A tanuló feleleveníti és rendszerezi korábbi tapasztalatait, meg tudja fogalmazni egy vállalat küldetését, információk felhasználásával elemezni tudja a vállalat külső és belső környezetét, adottságait és lehetőségeit a STEEP és SWOT analízis módszerének gyakorlati felhasználásával.”

Tanulói önértékelés: „A tanulásnál a saját bevallásuk szerint legtöbbször használt módszer a digitális órákon való odafigyelés és a tanár által küldött anyag átolvasása és a segítség kérése az osztálytárstól, a második leggyakoribb módszer a jegyzetelés és házi feladat készítése, ritkábban olvassák a tankönyvet és készítenek ez alapján vázlatot, vagy olvasnak utána az interneten, és alig fordul elő a korrepetálás kérése a tanártól, és az osztálytárs korrepetálása.”

A Himnusz és Szózat összehasonlító elemzése a 10. B osztályban (Ádámné Szőnyi Zsuzsanna, BGSZC Pestszentlőrinci Technikum)

„Korábban is alkalmaztam már az osztályban csoportmunkát, de az nem volt annyira sikeres, mint ez. Nem beszélték meg egymással a teendőket, mindenki a másikra várt.  Az egymással való kommunikációt sokat kellett még gyakorolniuk, ezt úgy érzem az is segítette, hogy ez alkalommal a Messenger csoportokban én is ott voltam, tudtam azonnali segítséget nyújtani nekik, javaslatokat tettem a hatékonyabb munka érdekében. „

Tanulási eredmény: Egyéni felelősség a saját és a csoport munkája iránt.

Tanulói önértékelés: „Véleményem az Irodalom projectről: Igazából sosem voltam csoportos project párti, mert nehezen megy az együtt dolgozás. A feladatok jók voltak, nem voltak nehezek, sőt mindegyiket minimum egyszer átvettük órán☺. A csoporttagokkal is jól kijöttem, és könnyen kiosztottuk egymás között a feladatokat. Sok tematikájú feladat miatt mindenki ki tudta választani, hogy mi számára a legmegfelelőbb, miben a legjobb. Én például nagyon szeretek pptéket készíteni, és most sikerült hármat is csinálnom. Emellett pozitívum még, hogy tényleg kaptunk elegendő időt arra, hogy befejezzük és leadjuk az elkészített munkákat. Tapasztalatként annyi, hogy bármennyire is lehet jó vagy rossz a feladat, ha a csoporttagok nem tudnak együttműködni és nem adják meg egymás felé a tiszteletet.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Budai Technikum, Pestszentlőrinci

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019