• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Színes módszertani pályázatok érkeztek: Oláh-Száraz Ildikó és Dani Judit

Színes módszertani pályázatok érkeztek: Oláh-Száraz Ildikó és Dani Judit

június 3, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Az előző évekhez hasonlóan idén is örömmel adok egy kis betekintést az érkező pályaművekbe. Nyolc nap van hátra a beadási határidőig, 13 pályázat érkezett eddig. Kiválasztottam néhány gondolatot az óra leírásából, egy-egy tanulási eredményt és egy részletet a tanulói önértékelésekből:

Készpénzmentes társadalom, fizetési módok (Oláh-Száraz Ildikó, BGSZC Belvárosi Technikum)

„Sok érdekes dolog jött elő, amikor a fizetési szokásokról esett szó, ami meglepő volt, hogy huszonéves diákok és nem használnak bankkártyát vagy hitelkártyát, csak készpénzzel fizetnek vásárlásaik során, mert attól tartanak, hogy valaki visszaél az adataikkal és leveszik a pénzüket, de voltak, akik biztonságosabbnak érezték, ha nem tartanak maguknál készpénzt. … Elmondhatjuk, hogy a projekt alapú módszerrel történő tanítás mind tanárnak és diáknak egy nagyon jó kihívás a hagyományos tanítással szemben, de a jövőben arra kell figyelni, hogy az elkészítésre szánt idő és téma sokasága egyensúlyban legyen, annak érdekében, hogy a produktumok, minél jobbak legyenek.”

Tanulási eredmény: „Alkotó, kreatív önállósággal válogatja ki, készíti el a témához legmegfelelőbb anyagot.”

Tanulói önértékelés: „Ahogy egyre jobban a projekt feladatba mélyültem így megtanultam olyan szavakat is melyeket, eddig nem tudtam angolul. A feladat a kreativitásomat is fejlesztette, hiszen képek és ábrák beillesztésével színesebb lett a projektem. A vázlatírás, a gondolatomban szereplő megoldott feladat alapján végül elkészült a projekt.”

Kulturális különbségek (Dani Judit, BGSZC Pesterzsébeti Technikum)

„A csoportot két éve tanítom, ismerem őket. A csoport már működési fázisba ért, kialakultak a személyes kapcsolatok, képesek – és szeretnek is – közösen feladatokat megoldani, kutatómunkát végezni. Ismerik már egymást annyira, hogy tisztában legyenek azzal, ki milyen feladatot szeret és tud is elvégezni. 3 csoport kialakítására kértem őket – így nem volt meglepetés, hogy a már kialakult csoportstruktúra ismeretében ki kivel akart együttműködni.”

Tanulási eredmény: „Kreatív gondolkodás használata: a kutatómunka eredményét az informatika tantárgyból származó ismereteit felhasználva egységbe szervezi. A jelentéstartalomnak megfelelően koherensen megjelenteti az ismereteket.”

Tanulói önértékelés: „Amikor végighallgattuk egy csoport prezentációját, kialakult bennem a jegy. De amikor a szempontok szerint végiggondoltam, megváltozott az értékelésem. Jó irányban.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Belvárosi, Pesterzsébeti

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019