Az előző évekhez hasonlóan idén is örömmel adok egy kis betekintést az érkező pályaművekbe. Nyolc nap van hátra a beadási határidőig, 13 pályázat érkezett eddig. Kiválasztottam néhány gondolatot az óra leírásából, egy-egy tanulási eredményt és egy részletet a tanulói önértékelésekből:
Készpénzmentes társadalom, fizetési módok (Oláh-Száraz Ildikó, BGSZC Belvárosi Technikum)
„Sok érdekes dolog jött elő, amikor a fizetési szokásokról esett szó, ami meglepő volt, hogy huszonéves diákok és nem használnak bankkártyát vagy hitelkártyát, csak készpénzzel fizetnek vásárlásaik során, mert attól tartanak, hogy valaki visszaél az adataikkal és leveszik a pénzüket, de voltak, akik biztonságosabbnak érezték, ha nem tartanak maguknál készpénzt. … Elmondhatjuk, hogy a projekt alapú módszerrel történő tanítás mind tanárnak és diáknak egy nagyon jó kihívás a hagyományos tanítással szemben, de a jövőben arra kell figyelni, hogy az elkészítésre szánt idő és téma sokasága egyensúlyban legyen, annak érdekében, hogy a produktumok, minél jobbak legyenek.”
Tanulási eredmény: „Alkotó, kreatív önállósággal válogatja ki, készíti el a témához legmegfelelőbb anyagot.”
Tanulói önértékelés: „Ahogy egyre jobban a projekt feladatba mélyültem így megtanultam olyan szavakat is melyeket, eddig nem tudtam angolul. A feladat a kreativitásomat is fejlesztette, hiszen képek és ábrák beillesztésével színesebb lett a projektem. A vázlatírás, a gondolatomban szereplő megoldott feladat alapján végül elkészült a projekt.”
Kulturális különbségek (Dani Judit, BGSZC Pesterzsébeti Technikum)
„A csoportot két éve tanítom, ismerem őket. A csoport már működési fázisba ért, kialakultak a személyes kapcsolatok, képesek – és szeretnek is – közösen feladatokat megoldani, kutatómunkát végezni. Ismerik már egymást annyira, hogy tisztában legyenek azzal, ki milyen feladatot szeret és tud is elvégezni. 3 csoport kialakítására kértem őket – így nem volt meglepetés, hogy a már kialakult csoportstruktúra ismeretében ki kivel akart együttműködni.”
Tanulási eredmény: „Kreatív gondolkodás használata: a kutatómunka eredményét az informatika tantárgyból származó ismereteit felhasználva egységbe szervezi. A jelentéstartalomnak megfelelően koherensen megjelenteti az ismereteket.”
Tanulói önértékelés: „Amikor végighallgattuk egy csoport prezentációját, kialakult bennem a jegy. De amikor a szempontok szerint végiggondoltam, megváltozott az értékelésem. Jó irányban.”
Vélemény, hozzászólás?