• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Géczy Anikó színkavalkádja

Géczy Anikó színkavalkádja

június 3, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Úgy tűnik, nem hiába járnak a fejemben a színek… Ismét egy-egy kiragadott részlet két pályázatból, személyes kedvencem a költőtollas projekt kiragadott tanulási eredménye:

Színezd ki! Színkódos novellaelemzés Móricz Zsigmond Tragédia című novellája alapján (Géczy Anikó, BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum)

„Felolvastam a novellát. Hasznosabbnak érzem, mint kiadni önálló olvasásra – különösen online oktatásban fontos a személyesség erősítése, illetve ezzel értelmeztem is bizonyos fokig a diákjaim számára, akiknek ezúttal új típusú feladattal kell megküzdeniük. Új fogalomként bevezettem a partikuláris ember fogalmát: csak egy részt lát a világegészből, és ezt tekinti világegésznek. Kis János esetében ez az evés: kapcsolatai, gondolatai, élete nagy küldetése.”

Tanulási eredmény: „Képes a megállapításait szakszerűen alátámasztani a kijelölt szövegelemekkel.”

Tanulói önértékelés: „Nagyon lelkesen , dinamikusan hatott rám a csoport munka. Minden tőlem telhető tudást bele adtam a közösbe . A csoport munka folyamán örültem a sok megszerzett tudásnak ezáltal is bővült a paradigmámnak a sokszínűsége .”

Elő a költőtollakkal! Másfél óra az Irodalom Birodalomban – gyakorlatok az írásművészet felszabadítására Kosztolányi-versek kapcsán (Géczy Anikó, BGSZC Keleti Károly Közgazdasági Technikum)

„Amikor 2020 januárjában osztályfőnökként átvettem ezt az osztályt, egy GROWTH MINDSET – növekedő szemlélet tréningnapot csináltam nekik, amelynek lényege egy olyan attitűd, hogy mindenki egy fejlődési görbe egy pontján jár éppen, ahonnan van felfelé út, így hangsúlyossá válik az erőfeszítés, a figyelem, a stratégia, a kitartás, a haladás – ezeket (a gyerek részvételének folyamatát) erősítjük meg folyamatosan a visszajelzésekkel. Így mertem belevágni ebbe a versíró kalandba.”

Tanulási eredmény: „Képes önismeretre – általánosságokat, toposzokat a saját személyére, életére vonatkoztatva megfogalmazni.”

Tanulói önértékelés: „A 6 fős rajzolás az nagyon tetszett és mindenki aktív volt a feladatban, szerintem nagyon jól összetudtunk hangolódni és hamar. Amit párba kellett csinálni arról legelsőnek azt hittem, hogy nehéz lesz de nem is volt annyira az. Meglepődtem azon egy kicsit hogy a Niki ilyen ügyes, sok mindenben együtt értettünk hamár a nevünk is egyforma így nem ment nehezen. Az egyéni versírás nekem nehéz volt, aztán csak a vége fele jöttek meg az ötletek.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Keleti

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019