Bea, Viki és Tamás rutinos pályázóink már a Telekiből és a Vásárhelyiből. Mindig képesek megújulni és keresik a kihívásokat.
A Halley-üstököstől a Szaharáig Fizika tudáspróba – csoportmunkában (Beregszásziné Biró Beáta, BGSZC Teleki Blanka Közgazdasági Technikum)
„Az osztályt felosztottam öt csapatba, minden csapatban öt diákkal. Most szándékosan úgy alakítottam a csoportokat, hogy hasonló adottságú, nagyjából azonos tudású diákok kerültek egybe, akik ezen felül még baráti kapcsolatban is vannak egymással vagy legalábbis szimpatikus osztálytársnak tartják egymást. Minden csoport kapott egy külön „szobát” a classroom meeten, ahová visszavonulhattak megoldani a 25 perces, tizenöt kérdésből álló, képekkel illusztrált tesztet. A felhívásomban kiemeltem nekik, hogy a mai napon az eddig megszerzett fizikatudásukat lehet tesztelni, illetve, hogy kinek mekkora érzéke van a gyakorlati életben ehhez a tudományterülethez. „
Tanulási eredmény: „A tanuló képes önálló véleményt megfogalmazni, és társait meggyőzni egy ismerettel kapcsolatban.”
Tanulói önértékelés: „Szerintem jó volt, hogy együtt kerestük ki azokat, amiket nem tudtunk és tanulni lehetett ezekből a feladatokból.”
Keresd a királyt! (Gacsó Viktória és Csongrádi Tamás, BGSZC Vásárhelyi Pál Technikum)
„A feladat során végig az uralkodók voltak a fókuszban, köréjük szerveződtek a feladatok. A különböző forrásokkal az volt a célunk, hogy a tanulók felismerjék változatos lehetőségek állnak rendelkezésre mikor feladatokat oldanak meg. Szerettük volna, ha tudatosan használják a keresőprogramokat, a tankönyvüket vagy akár egymás segítségét. Összességében elmondható, hogy a feladatot a diákoknak sikerült megoldaniuk. A feladatmegoldás során egyértelműen kiderült, hogy a diákok felkészültsége a digitális oktatásnak köszönhetően sokkal hullámzóbb a jelenléti oktatáshoz képest. Voltak, akiknek kifejezetten könnyen ment a feladatok megoldása, hiszen aktívan részt vettek az online órákon, és voltak, akik teljesen tájékozatlanok voltak.”
Tanulási eredmény: „A tanulók együttműködő képessége, kifejező- és kompromisszumkészsége fejlődik.” „Képesek különböző médiumokban (könyvek, internet stb.) a forráskritika elvét figyelembe véve keresni.”
Tanulói önértékelés: „Játékos tanulás miatt egyszerűbb megjegyezni.” „Nem mindenkivel lehet együtt dolgozni, mert nem képesek a csoport munkára, megvárják míg a másik megcsinálja.🙃”
Vélemény, hozzászólás?