• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / E-tananyag / Online oktatás: Kerek egy év

Online oktatás: Kerek egy év

március 25, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

A 2020 tavaszi online oktatás során szinte azonnal elérhetőek voltak az iskolákban az oktatást segítő keretrendszerek: pl. Google Classroom, Microsoft Teams, Canvas. Az addig inkább alkalmanként használt rendszereket a mindennapi online oktatásba hatékonyan integrálták a tanárok. Tavaly a legkedveltebb a Google Classroom volt, ezt követte nagyjából hasonló népszerűséggel a Canvas és a Microsoft Teams. Az őszi pedagógiai napokon 2019-ben valamennyi kolléga részt vehetett egy olyan képzésen, ahol a Canvas keretrendszer használatával ismerkedett meg, a képzést belső szervezéssel saját kollégáink tartották. Idén jellemzőbbnek tűnik a Google Classroom használata, de továbbra is van több iskola, ahol Teams-et, illetve Canvast használnak. Új alkalmazásként gyakran előfordul a Google Meet, ami talán a Zoom helyét veszi át tavalyhoz képest.

Többen regisztráltak A tanulás jövője MOOC kurzusra tavaly tavasszal és idén is, az idei kurzus a tegnapi napon indult. Ez a képzés is a Canvas keretrendszerben folyik. Itt az együttműködő tanulás és tanítás, a játékosítás, a tanulási ösvények és a differenciálás voltak a középponti témák tavaly.
A centrum tanárainak zárt facebook csoportjában (jelenleg 282 tag), valamint megosztott drive-felületen folyamatos volt a módszertani és tartalmi segédanyagok gyűjtése és rendszerezése, ami a mai napig elérhető. Itt az egyes keretrendszerek használatáról készült videókat, hasznos cikkeket és alkalmazásokról szóló leírásokat, különböző tantárgyakhoz kapcsolódó tartalmakat, valamint a saját tanáraink újító megoldásait gyűjtöttük és adtuk közre. Utóbbiból egy gyűjtemény itt letölthető.
Az összegyűjtött linkeket a weben is publikáltuk egy sutori oldalon.
Azt tapasztaltuk, hogy minden tanár kolléga talált a saját tantárgyához, IKT igényeihez passzoló segítséget: iskolán belül is vagy a centrumos támogató felületeken. Pozitív visszajelzések rendszeresen érkeztek és azóta is érkeznek, illetve többen szívesen megosztották saját jó gyakorlatukat, ami inspirálta a többieket.
A jó gyakorlatok megosztása nem újkeletű a centrumban: a módszertani pályázatok keretében ez évről-évre megvalósul. A tavalyi téma „E-tananyag az órámon”, az idei cím: „Együtt? Működünk!”. A pályázatokat tanárainkból álló három fős bírálócsapatok értékelik, minden benyújtott anyagot két csapat pontoz és véleményez. Az eredmények kihirdetése után valamennyi pályázatot drive-on keresztül elérhetővé teszünk, így visszamenőleg már négy tanév pályázatai állnak a kollégák rendelkezésére.
Az idei tanév első félévében 623 projektdokumentumot készítettek a tanárok, melyek közül a legkiemelkedőbbeket megoszottuk, valamint a hozzájuk készült projektplakátokat blogunkban, facebook oldalunkon publikáltuk. Három kiválasztott kolléga online műhelyt tartott, melyen bemutatta saját projektötletét és tervezzük a műhelyek folytatását a projektek megvalósulásáról. A műhelyeken alkalmanként nagyjából 100 fő vett részt.
Fogas kérdés a testnevelés megvalósítása a hónapok óta tartó online oktatásban. Erre vonatkozó friss jó gyakorlatok az iskolákban (melyeket szintén megosztunk az iskolák körében):
  • Szabadidős sporttal kiváltható heti beküldendő feladat
  • Szemtorna
  • Sport témájú filmek megtekintése, feldolgozása, vitaindító eszmecserék filmekről
  • Youtube csatorna mozgásos anyagainak az elvégzése, digitális testnevelés óra (saját 9 db)
  • Tankockák készítése sport témában
  • Heti/kétheti mozgásmennyiség mérése bármilyen applikációval. Ellenőrzés app fotóval, amely a dátumot és a mért mennyiséget mutatja
A fentiekből látható, hogy egyszerre tartjuk fontosnak az innovatív megközelítések, online módszertan alkalmazásának támogatását iskoláinkban és a jó gyakorlatok megosztását a tanáraink körében. Ezt szolgálják az évente visszatérő tevékenységek: módszertani pályázat, pedagógiai napok, (online) műhelyek, belső továbbképzések, és a napról-napra bővülő és minden kolléga számára elérhető rendszerek és platformok: zárt facebook csoport a tapasztalatok, jó gyakorlatok megosztására, drive-felület a módszertani anyagok, pályázatok, projektdokumentumok rendszerezésére, elérhetővé tételére, Centrumpedagógia blog szintén megosztási céllal.
Mindezek mellett az iskolák önálló szakmai munkájában számos helyi jó gyakorlat van jelen, ami megkönnyíti számukra az online oktatást.
  • ​ „Az online tanári anyagok jelentős mennyiségben felkerülnek egy drive táblázatba, ahol minden osztálynak/csoportnak van mappája. Ez azért jó mert a tanulók bármikor visszanézhetik a korábbi anyagokat, segédleteket.”
  • „Mindent használt felületet becsatornázunk a Teamsbe.”
Tanáraink által használt alkalmazások, oldalak: Google Duo, Discord, Redmenta, Skype, Kahoot, DKT, Jamboard, Google Forms, LearningApp, NKT okostankönyv, Quizlet, Zanza Tv, Geogebra, Sulinet Tudásbázis, Videotanár, Socrative, Whiteboard, Symbaloo, Genial.ly, Canva, Wakelet, Sutori, Wordwall, Mentimer, stb.

Filed Under: E-tananyag, Módszertan

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019