• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Posztolj verset! költészet projekt disszemináció

Posztolj verset! költészet projekt disszemináció

március 5, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Ma reggel korán ébredtem: 8-tól online órán vettem részt! A Keletiben Nagy Noémi projektzáró órájára voltam hivatalos. 5 perccel az óra kezdete előtt még izgatottan írtam rá a tanárnőre messengeren, hogy van-e teendőm azon kívül, hogy bejelentkeztem a Teams-be, amit tegnap este élesítettem a laptopomon.

Hatalmas meglepetés volt, amiben részt vehettem: a tanári felvezetésből kiderült, hogy a projekt során plakátok készültek a tanulók által választott versek kapcsán, majd videókat készítettek a versekből, a munkafolyamatot egyéni munkanaplókban rögzítették. A tanulók a saját és társaik munkáját is értékelték a projektben. A ma reggeli órán eleinte nehezen lehetett bevonni őket a beszélgetésbe (talán azért is, mert három vendég volt jelen az órán: Vasné Botár Ágnes igazgató, Novák Éva igazgatóhelyettes és én), de amikor a videók elindultak, elindult a beszélgetés is a tanulók és a tanárnő között. Nagyon tetszett az a harmónia, ahogy a felnőtt, a tanár hitelesen van jelen az online térben, miközben helyet ad a tanulók produktumainak, és nem csak bátorítja, dicséri őket, de „kihúzza” a kamaszokból az irodalomra, a projektmunkára, egymás produktumaira vonatkozó véleményüket.

Nem tudom máshogy mondani, igazán úgy éreztem, mintha egy valódi irodalmi rádióriportot hallgatnék, ahol a végén már alig lehetett visszavenni a szót a tanulóktól. Elmesélték, milyen volt készíteni a videókat, milyen érzés volt szavalni, véleményezték egymás munkáját. Közben a képernyőn peregtek a verssorokhoz választott hangulatos képek.

A sutori oldal mintegy keretbe foglalta az órát, betekintést engedett nem csak a módszertani háttérbe, de abba a folyamatba is, ahogy Nagy Noémi tanárnő tanóráról tanórára megélte a projekt megvalósulását. De erről még őt is szeretnénk meghallgatni a BGSZC Innovatív pedagógusok körében egy online műhelyen.

És hogy mit jelent a tanulóknak ebben az osztályban a költészet?

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan Tagged With: Keleti

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019