Egy harmincéves cikkből idézve: „A projekt u.i. lényegénél fogva konkrét, hiszen a tanulók érdeklődéséből, életteréből kiindulva szükségképpen azt a környezetet vonja be egy-egy komplex feladat tartományába, amelyben az iskola létezik. A projekt-módszer új módon hozza kapcsolatba a diákokat a tanárokkal, és viszont. … Nem csak egyszerű módszer tehát, hanem olyan integratív tevékenységi forma, amelybe mindenki azon a szálon kapcsolódhat be, amely neki az adott fejlettségi állapotában a leginkább motiváló. A projekt-munka az egyoldalúan kognitív megismerési folyamatot más jellegű (kézműves, szervezési, művészi) tevékenységekkel ötvözi és beemeli a tanulási folyamatba a különböző eredetű tanulási tapasztalatokat. Így különböző jellegű tevékenységeket tanulási tevékenységekké legitimál azáltal, hogy egy komplex alkotási folyamatba integrálja azokat.” (Iskolakultúra 1991. 5. sz. 66-67.)
Köszönjük a Hunfalvy lelkes tanárainak, hogy projektjükből plakátot is készítettek. Egy igazán hívogató és figyelemfelkeltő csomag készült:
Vélemény, hozzászólás?