• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
  • Ugrás az elsődleges oldalsávhoz
  • Ugrás a lábléchez
Centrumpedagógia

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat
Most itt vagy: Főoldal / Módszertan / Hajszál a levesben: Tóth Gergely Levente online műhelye

Hajszál a levesben: Tóth Gergely Levente online műhelye

február 9, 2021 By Salamon Anikó

Tegnap Tóth Gergely Levente folytatta az online műhelyek sorozatát Hajszál a levesben című projektjének bemutatásával.

Tóth Gergely Levente komplex természettudományt és matematikát tanít a Hunfalvyban és kihívásként élte meg a projektírás feladatát. Elmondása szerint az első 1,5-2 hét azzal telt, hogy rengeteg ötlete, gondolata között próbált rendet teremteni. Előadásában kiemelte, hogy a projekt szabadsága és a szükséges keretek felállítása volt az a két pont, ami a legtöbb feladatot adta számára. A keretek kitűzéséhez végül egy, a feleségével folytatott beszélgetés segítette hozzá, innen jött az alapötlet (anyaghányad számítás és éttermek). “Nincsen Ádám Éva nélkül” – mondta előadásában. A szabadságot az adta számára, hogy jobban utánanézve a projektpedagógiának azt tapasztalta, hogy nincsenek egységes megközelítések.

Elsőre félelmetesnek tűnt ez az alkotói szabadság, de aztán eldöntötte, hogy az út hosszú ugyan, de az eleje és a vége ismert. Az, hogy ezt az utat milyen “cipőben” járják be a tanulók, eltérhet, viszont az állomásokat, amik szintén a keretek részei, az oktató rögzíti. A tanulók ugyanoda kell, hogy megérkezzenek. Több kollégájával konzultált az egyes tananyagtartalmakról, inkább informális beszélgetések voltak ezek: séta közben, egy rövid telefonbeszélgetés vagy e-mail váltás során tájékozódott a kapcsolódó tantárgyak vonatkozó tartalmáról.

A tanulási eredmények bemutatására külön hangsúlyt fordított, és utalt arra is, hogy ezeket milyen formában fogalmazzuk meg adekvátan (E/3, jelen idő). Projektje azonban nem korlátozódott a tanulási eredményekre, szem előtt tartotta az összeállításkor azt is, hogy a kulcskompetenciákat is fejlesszék a feladatok, a problémák.

Mind tartalmában, mind pedig módszereiben színes anyagot tárt elénk: csoportmunka és szakértői mozaik egyéni felelősséggel, önirányított tanulás az online térben, problémák körbejárása, vita és feladatmegoldás egyaránt szerepelnek a projektben. Ebben a “kirakósban” hol egy izgalmas feladatlapot oldanak meg a tanulók egyénileg, hol egy gondolattérképet állítanak össze közösen, hol pedig sok-sok feladattal kell megküzdeniük úgy, hogy senki nem húzhatja ki magát a munkavégzés alól, és minden résztvevő begyakorolja például a függvényszerkesztést. Szembesülnek a limitált erőforrások problémájával, ami rákényszeríti őket a hatékony feladatmegosztásra és -végzésre.

A 45 perces előadás után a résztvevők 30 percig bombázták még a kollégát kérdéseikkel, és egy inspiráló beszélgetés kerekedett ki a bemutató után. Amint megvalósul a projekt, szervezzük az újabb alkalmat, hogy meghallgathassuk a tapasztalatokat.

Elsődleges oldalsáv

  • Facebook
  • YouTube

Még több bejegyzés

Projektplakátok

február 25, 2021 By Salamon Anikó

Projektplakátok

február 17, 2021 By Salamon Anikó

Archivum

Címkék

Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Széchenyi Terézvárosi Vásárhelyi

Footer

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Friss bejegyzések

  • Projektplakátok
  • Projektplakátok
  • Projektplakátok
  • Századfordulós élet: Tóth Mónika online műhelye
  • Projektplakátok

Keresés

Címkék

Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Széchenyi Terézvárosi Vásárhelyi

BGSZC 2019