• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Módszertan / Hajszál a levesben: Tóth Gergely Levente online műhelye

Hajszál a levesben: Tóth Gergely Levente online műhelye

február 9, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Tegnap Tóth Gergely Levente folytatta az online műhelyek sorozatát Hajszál a levesben című projektjének bemutatásával.

Tóth Gergely Levente komplex természettudományt és matematikát tanít a Hunfalvyban és kihívásként élte meg a projektírás feladatát. Elmondása szerint az első 1,5-2 hét azzal telt, hogy rengeteg ötlete, gondolata között próbált rendet teremteni. Előadásában kiemelte, hogy a projekt szabadsága és a szükséges keretek felállítása volt az a két pont, ami a legtöbb feladatot adta számára. A keretek kitűzéséhez végül egy, a feleségével folytatott beszélgetés segítette hozzá, innen jött az alapötlet (anyaghányad számítás és éttermek). „Nincsen Ádám Éva nélkül” – mondta előadásában. A szabadságot az adta számára, hogy jobban utánanézve a projektpedagógiának azt tapasztalta, hogy nincsenek egységes megközelítések.

Elsőre félelmetesnek tűnt ez az alkotói szabadság, de aztán eldöntötte, hogy az út hosszú ugyan, de az eleje és a vége ismert. Az, hogy ezt az utat milyen „cipőben” járják be a tanulók, eltérhet, viszont az állomásokat, amik szintén a keretek részei, az oktató rögzíti. A tanulók ugyanoda kell, hogy megérkezzenek. Több kollégájával konzultált az egyes tananyagtartalmakról, inkább informális beszélgetések voltak ezek: séta közben, egy rövid telefonbeszélgetés vagy e-mail váltás során tájékozódott a kapcsolódó tantárgyak vonatkozó tartalmáról.

A tanulási eredmények bemutatására külön hangsúlyt fordított, és utalt arra is, hogy ezeket milyen formában fogalmazzuk meg adekvátan (E/3, jelen idő). Projektje azonban nem korlátozódott a tanulási eredményekre, szem előtt tartotta az összeállításkor azt is, hogy a kulcskompetenciákat is fejlesszék a feladatok, a problémák.

Mind tartalmában, mind pedig módszereiben színes anyagot tárt elénk: csoportmunka és szakértői mozaik egyéni felelősséggel, önirányított tanulás az online térben, problémák körbejárása, vita és feladatmegoldás egyaránt szerepelnek a projektben. Ebben a „kirakósban” hol egy izgalmas feladatlapot oldanak meg a tanulók egyénileg, hol egy gondolattérképet állítanak össze közösen, hol pedig sok-sok feladattal kell megküzdeniük úgy, hogy senki nem húzhatja ki magát a munkavégzés alól, és minden résztvevő begyakorolja például a függvényszerkesztést. Szembesülnek a limitált erőforrások problémájával, ami rákényszeríti őket a hatékony feladatmegosztásra és -végzésre.

A 45 perces előadás után a résztvevők 30 percig bombázták még a kollégát kérdéseikkel, és egy inspiráló beszélgetés kerekedett ki a bemutató után. Amint megvalósul a projekt, szervezzük az újabb alkalmat, hogy meghallgathassuk a tapasztalatokat.

Filed Under: Módszertan, Személyes Tagged With: Hunfalvy

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019