• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Témahét a II. Rákócziban – egy jó gyakorlat közelebbről

Témahét a II. Rákócziban – egy jó gyakorlat közelebbről

január 30, 2020 By Salamon Anikó Leave a Comment

Számtalanszor hallottam már a rákóczis témahétről, mígnem az idei pedagógiai napok (POK) keretében bejutottam egy előadásra, ahol maga a koncepció is világossá vált számomra. Nagyon megtetszett. A tanárcsapatok kitalálják a projekteket, versengenek a diákok kegyeiért. Az izgalmasabbnál izgalmasabb projekteket megismerve a diákok versengenek, hogy bejussanak az áhított projektbe. Utána lelkesen, együtt csinálják végig a melót, aminek sokszor része külső meghívott és nem egyszer van maradandó hatása, egy lány tavalyelőtt annyira megszerette a varrást, hogy azóta is ez a hobbija.

Kissné Komiszár Krisztina és Pápai Júlia összefoglalója:

Eredete: az új pedagógiai módszerek, az adaptív tanulás-tanítás illetve a projektoktatás szemléletének előtérbe kerülésének hatására dolgozta ki az iskola tanári közössége Vásárhelyi Virág programszervezős volt kolléganőnk kezdeményezésére és vezetésével, amely később megalakuló Innovációs munkaközösség  feladata lett és a munkaközösség tagjainak vezetésével folyamatosan csiszolgatunk és a kor kihívásainak illetve a tanári és tanulói közösség értékelése alapján fejlesztünk.

Bevezetésének dátuma: 2011

Célcsoport: 9-11. évfolyam

Intézménytípus: szakgimnázium, gimnázium,

Jó gyakorlat alkalmazási területei: alapvetően egészében is alkalmazható teljes iskolák tanulóközösségének és tanárainak készség – és képességfejlesztésében, de akár egy-egy eleme tanórákon vagy egy-egy bevont csoporttal is.

Humán-erőforrás igény:  szervezők (munkacsoport), tanárpárok, igazgatóság, gondnok, karbantartó

Eszközigény és időigény: tanári workshop, 1 előfoglalkozás, 3 projektnap +1 értékelő/bemutató nap

Cél: Rendszeresen megrendezésre kerülő 4 napos esemény az iskolánkban, melynek fő célja, hogy tanáraink és diákjaink is nagyobb lehetőséget kapjanak a készség- és képességfejlesztésre, a tananyagtartalmak vagy a tananyagtartalmakban nem szereplőtudás elsajátítására érdeklődésükhöz közelálló témákon és tevékenységeken keresztül és a hagyományostól eltérő pedagógiai módszerek megismerésére, egy hagyományostól eltérő együttlétre, az iskolai közösség építésére, a pozitív iskolai légkör kialakítására és a tanár-diák viszony javítására.

Jó gyakorlat leírása: Minden évben valamilyen központi téma köré igyekszünk szervezni a Témahetet. Általában a Digitális Témahét, Fenntarthatósági Témahét vagy a Pénz7 keretén belül illetve a három központi témahét mellett rendkívül fontosnak tartjuk a Demokrácia témakörét, ezért – a programunk legújabb fejlesztéseként e 4 témát rotáljuk 4 évente (Demokrácia, Fenntarthatóság, Pénzügyi tudatosság, Médiatudatosság). Ezt már a tanév elején eldöntjük és az innovációs munkaközösség  alapos előkészítő munkája után (pl. tanári workshop segítségével érzékenyítjük a kollégákat) tanárpárok alakulnak egy-egy projekttéma megvalósításra. Kiajánló plakátok segítségével 20-25 diák online űrlapokon jelentkezik a projektekre. A Témahét előtt két héttel előkészítő foglalkozás keretében ismerkednek egymással a csoport tagjai és a feldolgozandó témát is közelebbről megismerve elindul a tervezés. Maga a témahét 3+1 napos, és a hagyományos oktatási formákat elfelejtve nagyon rugalmasan a kooperatív, az adaptív oktatás és a projektmódszer eszközeit előtérbe helyezve dolgoznak a tanárok-diákok együtt. Minden esetben ragaszkodunk ahhoz, hogy külső helyszíneket is meglátogatva és a témához kapcsolódó külső előadót is bevonva működjenek a programok. A + 1 nap egymás munkájának kölcsönös megismerésére szolgál illetve ezen a napon van lehetőség  a projektek tagjainak az ön-, társ-, tanár- és a tanulásértékelésre.  A projekten kapott pontszámokat előre megbeszélt értékelési szempontok alapján osztályzatra váltják a diákok a projekt témájához kapcsolódó tantárgyakban.

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan Tagged With: II. Rákóczi

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019