• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Iskolafókusz / Nagy Erzsébet és Ihász Gábor

Nagy Erzsébet és Ihász Gábor

június 14, 2021 By Salamon Anikó Leave a Comment

Szakmai témák a Széchenyiből és a Szent Istvánból:

Ötsoros, Nagy Erzsébet, BGSZC Széchenyi István Kereskedelmi Technikum

„Az érettségi szünetre házi feladatnak azt adtam, hogy írjanak verset a hitelről. A feladatot szintén a Canvas felületen kellett beküldeni. Az „ötsoros vers” technikája arra szolgál, hogy különböző információkat összegezzünk, komplex gondolatokat, érzéseket tömören, lényegre törően összefoglaljunk – sajátos versformában, a következő módon: a vers első sorába a téma egyszavas leírása kerül (általában főnév); a második sor a téma kétszavas jellemzése (két melléknév); a harmadik sor a témával kapcsolatos „cselekvéseket” fejez ki három szóban (igék vagy igenevek); a negyedik sor négyszavas kifejezés, amely a témával kapcsolatos érzéseket fejezi ki; az ötödik sor az első egyszavas szinonimája, mely a téma lényegét tükrözi. 2021. máj. 21-i tanórára a csoportmunkához előre kialakítottam a csoportokat a Canvas segítségével. Az órai feladat az volt, hogy a tanulók a saját verseik felhasználásával közösen állítsanak össze egy verset a hitelről. Minden csoportnak előre készítettem egy külön linket*, amit bemásoltam a chat ablakba, a tanulóknak csak rá kellett kattintani. A csoporttagok egymással tudtak beszélgetni. A feladat elkészítésére 20-25 percet biztosítottam.”

Tanulási eredmény: „képes eligazodni a különböző hitelajánlatok között, különbséget tud tenni a kamat és a teljes hiteldíj mutató között”

Tanulói önértékelés: „Sok érdekességet és olyan dolgot tudtam meg a hitelről amit nem is tudtam volna elképzelni. Számomra tartalmas órák voltak megérte erről tanulni. Versbe foglalni kicsit már nehezebb volt, de az értékelésnél úgy láttam, hogy jól teljesítettem a feladatot külön és csoport munkában is. kár volt, hogy a csoportmunkában csak én és Rebeka dolgoztunk, de ketten is jó volt.”

Közgazdasági „Akadémia”, Ihász Gábor, BGSZC Szent István Technikum és Kollégium

„Először kerekasztal beszélgetések voltak. Minden csapatot arra kértem, hogy a legjellemzőbb 20 fogalmat (és esetleg érettségi típuspéldát) gyűjtsék össze. A csoport minden tagja hozzátett 1-1 elemet a listához. Ezeket utána közösen megbeszéltük. A www.mentimeter.com-on tettem fel a kérdést, és a tanulók oda küldték be a válaszokat (gyakorlatilag élő bemutatót alkot a rendszer, az egyes válaszok egyből megjelennek, így a többiek is látják, hogy mire gondoltak a társaik eddig). Ehhez kapcsolható a TABU, ahol pénzügyi, statisztikai és számviteli fogalmakat tartalmazó kártyákat készítenek a tanulók, majd 1-1 tanulónak úgy kell elmagyaráznia az adott fogalmat (és azt a többi csapatnak kitalálni), hogy a kártyákon szereplő 5 másik szót nem használhatja fel magyarázatában. Fogalmak játékos környezetben történő elsajátítására, ismétlésére, kommunikációs képességek fejlesztésére jól használható módszer. Ezt követte a „füllentős” feladat, amikor minden csoportnak 3 igaz és 1 hamis állítást kellett összeírni, majd csapatonként 1-1 „szakértő” kiállt, és az osztály előtt ismertette az állításokat, melyeket a többi csapat megfejtett. Itt is digitális kivitelezés volt: Kahoot-on jelenítettük meg a kérdéseket. A kiegészítős feladatban minden csapat kapott egy nagyobb lélegzetű szöveges (számolásos) feladatból részleteket, melyből nekik kellett kitalálni az eredeti feladatot, azt kiegészíteni, és közösen megoldani egymásra támaszkodva. Ezt követően a feladatok körbe jártak, és minden csoport átnézte, javította azokat. Növelve az aktív részvételt, úgy is megoldható, hogy minden csapattagnak „oda kell tennie magát”, mert a tanár bárkitől kérdezhet. …”

Tanulási eredmény: „Önállóság, felelősség a saját munkáért”

Tanulói önértékelés: „Örülök, hogy a tanár úr újfajta feladatokkal próbálta fenntartani a figyelmet. Mindig jók az órák, de ez a néhány kifejezetten érdekes volt, végig aktívak voltunk, igazi verseny alakult ki.”

Filed Under: Iskolafókusz, Módszertan, Személyes Tagged With: Széchenyi, Szent István

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019