• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to secondary sidebar
  • Rovatok
    • E-tananyag
    • Iskolafókusz
    • Módszertan
    • Személyes
    • Vállalatok világa
  • Rólunk
  • Kapcsolat

Centrumpedagógia

Minőség. Mennyiség. Középpont.

You are here: Home / Módszertan / 3. BGSZC Őszi Pedagógiai Nap

3. BGSZC Őszi Pedagógiai Nap

október 8, 2019 By Salamon Anikó Leave a Comment

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrumban (BGSZC) 2019.10.16-án már harmadik alkalommal rendezzük meg az Őszi Pedagógiai Napot. Az elmúlt évek hagyományával ellentétben idén nem három, hanem egyetlen napot szentelünk erre a rendezvényre.

Mai bejegyzésünkben azt szeretnénk röviden összefoglalni, hogy miről szól ez a nap és miért hívtuk életre.

2017: A Kezdetek

Az Őszi Pedagógiai Napok ötlete egy szeptember eleji igazgatói értekezleten született meg, és az ott közösen elhatározott irányvonalak mentén gyorsan munkához is láttunk. Három helyszín kiemelt programok szervezését vállalta (Hunfalvy, Keleti és Pestszentlőrinci), de a többi iskolában is szabadon lehetett programokat tervezni.

Nagyon rövid idő alatt rengeteg ötlet merült fel tanárainkban, aminek köszönhetően 2017. október 24. és 26. között 91 programon vehettek részt pedagógusaink a város különböző pontjain elhelyezkedő iskoláinkban. Mindhárom napon tanítás mellett zajlottak az események, a három kiemelt helyszínre valamennyi tagintézményünkből érkeztek tanárok.

Volt, aki csak a saját iskolájában vett részt egy bemutató órán vagy műhelymunkán (ilyen volt a 325 résztvevő közel fele), de voltak olyanok is, akik a környékbeli iskolákba is ellátogattak egy-egy vonzó program miatt. 55-en mind saját, mind másik iskola programjain is megjelentek, aminek külön örültünk.

Kiemelt pedagógiai célunk volt a kezdetektől a BGSZC-ben, hogy a tanárok minél több, más iskolában tanító kollégájukat és az ő módszereiket is megismerjék.  A meghívott külső előadók mellett 118 saját pedagógusunk tartott bemutatót, illetve műhelymunkát.

Szófelhő azokból a szavakból, ami jellemezte a Pedagógiai Napot.

2018: A Folytatás

Az előző év számain és tapasztalatain felbátorodva 2018-ban ismét három nap szólt októberben a pedagógiai módszerek bemutatásáról. 19 iskola 75 programján 704 résztvevőt regisztráltunk. A kollégák ebben az évben is a saját iskolájuk programját részesítették előnyben, de nagy számban vettek részt más iskola programján is (148 regisztrált részvétel).

A Szász, a Hunfalvy és a Keleti által szervezett programok kimagaslóan sok “külsős” pedagógust vonzottak.

 

Visszajelzés a Keletiben tartott programról, 2018-ban.

És hogy mit gondoltak erről a tanáraink? Íme egy vélemény a sok közül:

“A BGSZC pedagógiai napok keretében lehetőségem nyílt a Hunfalvy-ban megrendezésre kerülő szakmai (közgazdasági) szekció programján részt venni. A program keretében 8 kolléga (egyenként 10-15 percben) mutatott be a szakmai órákon (is) jól hasznosítható segédanyagokat, IKT eszközöket, forrásokat, feladatkészítő programokat. Ezek egy részét már ismertem, és használom is a mindennapi munkám során, de voltak számomra eddig nem ismert és hasznos újdonságok is, amelyek felkeltették az érdeklődésemet. A program végén az érdeklődők saját adathordozóikra megkaphatták a teljes anyagot, előadásokkal, hivatkozásokkal együtt. Ez az anyag jó alapot ad saját iskolámban egy szakmai munkaközösségi értekezlethez, amelynek keretében a kollégáimat is megismertethetem ezekkel a korszerű IKT eszközökkel, programokkal. Persze ahhoz, hogy ezek a módszerek a mindennapos munkánk részévé tudjanak válni, minden iskolában szükség lenne korszerű eszközökkel felszerelt tantermekre és megbízható internetkapcsolatra. Összességében nagyon hasznosnak és érdekesnek találtam a programot, köszönöm a részvételi lehetőséget!”

2019: A Fordulat

Az elmúlt években a különböző helyszíneken tartott programok gyakran állították döntés elé a pedagógusokat. Egy iskolán belül azonos idősávban több program közül kellett választaniuk. Számos visszajelzés érkezett a tanárainktól arra vonatkozóan, hogy szeretnének egy közös szakmai pedagógiai napot. Így lenne idejük és módjuk a módszerek megbeszélésére és egymás megismerésére.

Az idei tanévben abban állapodtunk meg, hogy egyetlen napon valamennyi iskolában tanítás nélküli munkanapot tartunk. A közel 1000 fős centrumos tantestületet nem tudjuk egy helyen fogadni, viszont hat iskolánkban már mindenki kényelmesen elfér. A hat iskola belvárosi, illetve metróhoz közeli elhelyezkedése valamennyi tanárunknak biztosítja a könnyű megközelítést.

A program tartalmára vonatkozóan is újdonsággal álltunk elő: a tavalyi tanévben megkezdett elektronikus tananyagfejlesztési projekt kapcsán alapvető felhasználói ismeretek iránti igények jelentek meg a keretrendszerként használt Canvas programot illetően. Így idén a technika álarca mögé bújtattuk a módszertant.

Egyik innovatív pedagógusunkat felkértük, hogy dolgozzon ki egy olyan tananyagot, ami hozzásegíti a kollégákat a Canvas program megismeréséhez és egyben tartalmazza azokat az elveket, amelyeket a tananyagok kidolgozásakor követni kívánunk (pl. motiváció felkeltése, feladatközpontúság).

Nagy Noémi egy rövid, helyesírásról szóló tananyagot készített el és ismertetett meg 52 kollégájával az elmúlt napokban két képzési alkalmon. A mentori feladatra kiképzett tanáraink október 16-án hat iskolában összesen 42 teremben továbbadják ezeket az ismereteket valamennyi centrumos pedagógusnak.

Izgatottan várjuk a nagy napot és a kollégák visszajelzéseit, utóbbihoz stilszerűen elektronikus kérdőívet készítettünk rövid, lényegre törő kérdésekkel a programról és a tapasztalatokról.

Örömmel és büszkén számolunk be arról is, hogy mind a hat helyszínen saját tanár kollégánk tartja a bevezető előadást az elektronikus tananyagkészítés kulisszatitkairól, amit ezúton is köszönünk Csongrádi Tamásnak (Vásárhelyi), Jakubek Renátának (Hunfalvy), Képes Józsefné Csillának (Szász), Nagyné Lakatos Eszternek (Szent István), Pfeiffer Tamásnak (Széchenyi) és Tóth Mónikának (Keleti).

Filed Under: Módszertan

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Primary Sidebar

Módszertani pályázataink benyújtói

Csongrádi Tamás
Csiszár Szilvia
Kissné Madák Andrea
Pataki Ivett
Oláh-Száraz Ildikó
Berend Ágnes
Szabó Beatrix
Németh Violetta
Hadusfalvy Linda
Galgóczy Gábor
Géczy Judit
dr. Nagyné Kórik Mariann
Orbán Judit
Mezei Péter
dr. Sárváry Mariann
Szentgyörgyvölgyi Fruzsina
Pálffy-Kalmár Zsanett
Dani Judit
Géczy Anikó
Balczer Virág Ágnes
Ádámné Szőnyi Zsuzsanna
Mednyánszky Tünde
Pergerné Rábaközi Szilvia
Pető Gabriella
Németh Ágnes - Pálffy-Kalmár Zsanett - Tóth Linda - Wozniak-Vigh Mariola
Bárányné Tóth Enikő
Boha Eszter
Czibók Péterné
Cseh Zsuzsanna
Deli Bálint
Demetrovics Borbála
Dóczi Valéria
dr. Fancsik Tamásné
Fedora Gabriella
Forgács Balázs
Girasek Edina
Gulyás Judit
dr. Hornyák Andrea
Ihász Gábor
Jákli Zsófia
László Ilona
Mészáros Szófia
Tatai Beáta
Halminé Szénássy Ildikó, Mihályi Valéria, Németh Ágnes, Sánchez Adrienn, Talárcsik Judit
Nagy Andrea
Csóréné Bene Mária
Nagy Sándor
Nagyné Bartus Margit
Hajnal Katalin
Kiss Gyöngyi Margit
Kupásné Gazdag Izabella
Tomposné Hakkel Tünde
Wilhelm Mónika
Veresné Dongó Katalin és Laczkóné Kiss Ágnes
Rálik Alexandra
Pankotai Beáta
dr. Csókáné Török Orsolya
Sipos Katalin
Eőri János
Sánchez Adrienn
Tóth Linda
Weiszmann Miklósné
Pleszel Erika
Nyeste Zsolt, Boha Eszter, Hadusfalvy Linda, Rottler Júlia
Lenkóné Geiger Kinga, Varga László
Sághy Petra és Bartha Debóra
Stadlerné Szántó Andrea Magdolna, Galgóczy Gábor, Pankotai Beáta
Bacskainé Ónodi Tímea - Beharóczkiné Varga Andrea – Feczkó Regő - Hegyi Viktória - Kis Katalin - Kiss Csilla Sára - Molnár Nóra - Nagy Noémi - Németh Ágnes - Orbánné Szalai Tünde - Pálffy-Kalmár Zsanett - Szélesné Szabó Lídia - Szigetiné Kőhalmi Zita - Tóth Linda - Tóth Mónika - Veszpréminé Zalka Julianna - Wozniak-Vigh Mariola
Gyurgyovits Ádám
Juhász Viktória
Hevesi Katalin
Szabó Orsolya
Nagy Erzsébet
Völfli Ádám
Gothárd-Wilk Andrea
Tóth Bálint
Szántóné Czecze Enikő
Csányi Tibor, Marosi Andrea és Tóth Gergely Levente
Lenkóné Geiger Kinga, Kőnigné Pénzes Edit, Szabó Katalin
Molnár Sándor
Rabóczki István
Zsuk Csilla

Secondary Sidebar

"Az innováció egyik lényeges jellemzője az, hogy „másolható-e”, azaz az adott intézménytípuson vagy rendszeren belül továbbadható-e, másutt is megvalósítható-e?"

Kőrösné Mikis Márta: Az innovatív pedagógiai gyakorlat definíciója

Archívum

  • 2024. április (93)
  • 2024. március (69)
  • 2022. július (9)
  • 2022. június (24)
  • 2022. május (36)
  • 2022. április (19)
  • 2022. március (1)
  • 2021. június (34)
  • 2021. március (2)
  • 2021. február (7)
  • 2020. január (2)
  • 2019. október (1)
  • 2019. június (1)
  • 2018. november (1)
  • 2018. június (1)
  • 2018. május (1)
  • 2017. október (1)

Kategóriák

  • E-tananyag
  • Iskolafókusz
  • Módszertan
  • Személyes
  • Uncategorized
  • Vállalatok világa

Belvárosi Berzeviczy Budai Gimnázium Budai Technikum Békésy Dobos C. József Giorgio Perlasca Hunfalvy II. Rákóczi Keleti Károlyi Pesterzsébeti Pestszentlőrinci Szent István Szász Széchenyi Teleki Terézvárosi Varga Vásárhelyi Vásárhelyi Pál

Mi ez a blog?

A Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum iskoláiban folyó innovatív pedagógiai és módszertani munka bemutatása

Nincs megjeleníthető bejegyzés.

BGSZC 2019